Tádászana

Tádászana

A tádászana sok póz kiinduló helyzete, és az álló gyakorlatok jelentős része az ebben megjelenő alapelvekre épül.

Az ászana kialakítása a képeken elhelyezett instrukciók alapján, alulról felfelé haladva történjen. Ha igyekeztél mindent „beigazítani”, maradj a pózban, amíg jól esik – akár percekig is. Próbáld az ászanát stabilan, de könnyedén tartani. Lélegezz egyenletesen, áramlóan, majd hunyd le a szemed, és légy tanúja mindennek, ami éppen most zajlik benned – csak szemléld testi folyamataidat, érzeteidet, érzéseidet, valamint gondolat-csíráidat, anélkül, hogy engednéd kibontakozni azokat.Engedd magad bele a pózba, adj időt magadnak tapasztalatoknak szerezni magadról.

A következő gondolatokkal tudod erősíteni magad a pózban:

– Stabilan állok a világban.

– Két lábbal állok a földön.

– Nyitottan és bizalommal fordulok a világ felé.

– Tudatosítom testem minden részét.

– Érzem az energia akadálytalan áramlását egész testemben.

Hatások:

– Nő az egész test vitalitása, tonizálja az izomzatot.

– Javul a testtartás, ahogy a gerinc lefelé és felfelé is nyújtózik egyszerre.

– A szabadabb mellkasban könnyebb a légzés, nő az önbizalom.

– Javul a koncentrációs készség.

– Javul az egyensúlyérzék.

Ellenjavallatok:

– Fejfájás, migrén,

– Térdízület gyulladása,

– Egyensúly problémák esetén kis terpeszbe lehet nyitni a lábakat.

(Ászanák leírása: Tóth – Pityi Éva, Kép: Benkné Cselényi Szandra)