↑ Return to Tudnivalók

Jóga órák menete

Mit csinálunk egy jógaórán?

 

  • Minden óra egy pár perces (akár 5-10 perces is lehet) ráhangolódással, lecsendesedéssel kezdődik, amikor is megpróbáljuk elengedni az aznapi problémákat, feszültségeket. Próbálunk egy picit kiszakadni az aznapi pörgésből, próbálunk megnyugodni, és a külvilágban zajló események helyett önmagunkra fordítjuk a figyelmünket.
  • Mindezek után testünkre koncentrálunk és az ászanákat, testtartásokat gyakoroljuk légzésünkkel összehangolva.
  • Feszültségoldó, erősítő, nyújtó és egyensúly gyakorlatokat végzünk, melyek nagyfokú állóképességet, fizikai erőt, vitalitást, frissességet adnak a testnek, nyugtatják az elmét, oldják a stresszt.
  • A gyakorlatok végrehajtásánál mindvégig figyelünk a mély, lassú légzés megtartására és egyes órákon pranajamat, légzőgyakorlatokat is végzünk.
  • Az óra befejezéseként relaxációs gyakorlattal lazítjuk el a testet és az elmét, pihentetjük az idegrendszert és alkalmassá tesszük az aznapi gyakorlás során szerzett tapasztalatok befogadására.