Preet Nishan Kaur (Csontos Rita)

Kundalini Jóga oktató, Gerincjóga oktató (Jóga Mozgásterapeuta, Gyerekjóga oktató, Hatha jóga oktató)

Többféle jógaórát tartok a stúdióban, de a célkitűzés mindegyiknél ugyanaz – minél többet megtudni, megtapasztalni önmagunkról. A világot saját magunkon keresztül tapasztaljuk, látjuk, halljuk, tapintjuk és érezzük. Ha önmagunkban sem vagyunk biztosak, hogyan tudunk biztos tapasztalást nyerni a külvilágról? Hogyan igazodunk el, miből hozzuk a döntéseinket?

A dinamikus órákon jólesően izzasztó akár erőteljes gyakorlatokkal definiáljuk újra az izmok, ízületek, csontok és az idegrendszer kapcsolatát. A fizikai testünkön keresztül nyerünk arról képet, hogy milyen állapotban vagyunk. Ahhoz, hogy mentálisan is jól érezzük magunkat a bőrünkben, a fizikai testünknek is jól kell éreznie magát. Az erőteljes gyakorlatok egymás utáni sorrendje között nincs idő másra figyelni, nincs idő elkalandozni. A gyakorlatok megkövetelik a jelen pillanatban való létezést, amikor megszűnik a múlt és a jövő. Csak az van és csak az számít, ami a jelenben történik.

A Gerincjóga órák kifejezetten fizikai, gerincterápiás foglalkozások. A lassú, kénylemes tempó, a segéd eszközök használata és a gyakorlatok fokozatos felépítése mind azt szolgálja, hogy az ízületek optimális terhelése mellett nyújtsuk és erősítsük az izom és a csontvázrendszert. A tapasztalatok alapján a gerincjóga kifejezetten hatékonynak bizonyult kialakult porckorong elváltozások okozta panaszok enyhítésében, ezek ismételt kialakulásának megelőzésében, beszűkült mozgástér növelésében illetve általános kondíció illetve közérzet javításában. Mint ahogyan a legtöbb mozgásforma, ez is hatékonyan enyhití a stresszt, oldja a szorongást, és jótékonyan hat a keringésre és más belső szervrendszerek működésére.

Dinamikus Jóga és Tematikus Meditáció– az egyik legizgalmasabb foglalkozás. Az óra első felében, amely 60 perces, dinamikus gyakorlatokkal elengedjük a héten felgyűlemlett stresszt és feszültséget az izmokból. Mobilizáljuk az ízületeket, hajlítjuk és nyújtjuk a gerincet és a mély, lassú légzéssel megteremtjük a következő 60 perces meditációnk alapjait. Felkészítjük a fizikai testet a meditációra.

A relaxációt követően nagyon rövid szünetet tartunk, majd elkezdjük a foglalkozás második 60 percét, amelyben a kundalini jóga eszköztárát vesszük igénybe és az aznapra meghatározott téma szerint kriyákat, azaz gyakorlatokat, és meditációkat végzünk.

A kundalini jóga foglalkozásokon a jóga gyakorlataiban használható minden tehcnikát használunk, azaz, alkalmazunk különböző testhelyzeteket, alkalmazunk légző gykorlatokat, mantrákat, mudrákat (kéztartásokat). Az órákon bármi előfordulhat. Lehet hogy csak ülünk és koncentrálunk, lehet hogy táncolunk vagy épp ugrálunk, lehet hogy csöndben figyeljük a légzésünket de az is lehet hogy hangosan éneklünk.

A kundalini jóga a kundalini energiával dolgozik, és a test egész rendszerére hat. Rendkívűl hatásos és nagyon gyors módon képes hatni a tudatunkra ezzel emelve a tudatosságunkat. A kundalini jógával hatékonyan és a többi irányzathoz képest gyorsan el tudjuk engedni a tudatalattinkba beépülő lenyomatokat, berögződéseket, mintákat amelyek meghatározzák a viselkedésünket a reakcióinkat, a személyiségünket.