↑ Return to Óratípusok

Baba-Mama Jóga

Baba-Mama Jóga

A baba mama jóga speciális társas jóga, ahol az elsődleges cél az anyák alapos átmozgatása, úgy hogy közben a babák is jól érezzek magukat. Ez a 60 perces foglalkozás jótékonyan hat mind a babára, mind a mamára: támogatja a babák fizikai (mozgás, térérzékelés) és szellemi képességeinek fejlődését, és segít az anyáknak a szülés utáni regenerációban testi-lelki szinten. Az anya-gyermek kapcsolat pedig még bensőségesebbé válhat a közös gyakorlások során.

 

Mit csinálnak az anyák?

Átmozgatjuk az egész testet, erősítjük a problémás területeket. Sok tartásjavító jógapózt gyakorlunk, és különös figyelmet kap a has és a csípő területe. Az ászanáknak (testgyakorlatoknak) a baba is aktív résztvevője lehet (egy hétről-hétre nehezebb „súlyzóként” is J).

Lelki szempontból nagyon fontos, hogy az anyák korán közösségbe kerüljenek. A „sorstársi”-baráti kapcsolatok segítenek megelőzni, leküzdeni a szülés utáni depressziót. A babával kapcsolatos kérdések megosztása révén is oldódnak a – főként első gyermekeseknél gyakori – bizonytalanságból fakadó feszültségek.

 

Mit csinálnak a babák?

A kisebb babák jellemzően még erősen igénylik a folyamatos testi kontaktust az anyával, így ezt igyekszünk is megtartani a gyakorlatok alatt. Játékos passzív mozgatásukat végezzük, görgetjük, hintáztatjuk, reptetjük stb. őket. A nagyobbacskák (totyogók) lassanként elkezdik utánozni a mamák által végzett jógagyakorlatokat, vagy egyszerűen csak eljátszanak egymással. Jó lehetőség számukra, hogy kezdjenek megszokni egy közösséget, könnyebben illeszkednek majd be később bármely csoportba.

 

Tanácsok, kérések

  • A baba-mama jógát elméletileg 6 hetes kortól lehet elkezdeni. Az első 6 hetet szenteld a babával való kapcsolat elmélyítésére, a kötődés kialakítására. Pihenj, amikor csak teheted. Pihenjetek együtt.
  • Ne akarj hirtelen mindent úgy csinálni, mint a várandósságod előtt. Lehet hogy Neked kétszer-háromszor vagy négyszer 6 hétre lesz szükségedre. Ne sürgess semmit, maradj fokozatos a vissza/újrarendeződésben. És ha úgy érzed, hogy már készen állsz egy kirándulásra, gondosan készítsd össze a babatáskát, várunk szeretettel!
  • A foglalkozásokat mindig a babák felmerülő igényeihez alakítjuk, így ha éppen álmos a babád, hagyd aludni (akár alvó babával is érkezhetsz), ha éhes, adj neki enni, és ha kedve úgy tartja, játszhat egyedül vagy a többiekkel.
  • Ha a baba sír az első pár alkalommal, semmi gond! (nyugi, a többiek is rázendíthetnek bármikor J) Légy hozzá türelmes, nyugtasd meg, adj neki időt, hogy hozzászokjon az új helyhez, a hangokhoz, a többi babához, az ismeretlen felnőttekhez.
  • Ne erőltess semmilyen gyakorlatot se Magadra, se a babádra.
  • A stúdió jól felszerelt jógaszőnyegekkel, plédekkel, párnákkal, játékokkal, de hozhatsz sajátot is.
  • Csak egészségesen gyertek közösségbe.
  • Próbálj meg időben érkezni a foglalkozásra, pontosan kezdünk.
  • Részvételi szándékotokat hétfő este 7-ig jelezd – a baba korát feltüntetve – e-mail-ben az eva.tothpityi@gmail.com-ra, hogy az óra a résztvevőknek leginkább megfelelően kerülhessen összeállításra. Erre a foglalkozásra 3 éves korig várjuk a gyerekeket (az ovisoknak külön óra van hétfőnként).