↑ Return to Óratípusok

Hatha Jóga

 órarend

A hatha jóga órákon ászanák (stabil testhelyzetek), légzésgyakorlás (pránajáma), és relaxáció gyakorlásával fordítjuk tudatunkat a lélek felé.

A hatha jóga hatásai:

  • Az ászanák jótékony hatással vannak gerincünkre. Rugalmassá és stabillá teszik a tartó izmainkat, közben erősítve, megújítva idegrendszerünket.
  • A csavarások, hajlítások hajlékonyabbá, rugalmasabbá teszik a testet, megedzik izmainkat, ízületeinket, miközben masszírozzák mirigyeinket, javítják a keringést, fokozzák az oxigénellátást a szerveinkben.
  • A stabil testhelyzetek fokozzák az elme stabilitását, kiegyensúlyozottabbá és optimistábbá tesznek.
  • Segít a magas fokú önismeret elérésében.
  • Képessé tesz az elme, a tudat elcsendesítésére. Arra, hogy a nyugati emberek életritmusából kilépve lassítsunk és az egészségünk megőrzése, visszaállítása érdekében csak sajátmagunkra, befelé figyeljünk.
  • Kiegyensúlyozottá válunk – ahogy légzésünk gyorsul mikor stresszhelyzetben vagyunk, úgy tudjuk a légzés lassításával visszanyugtatni elménk háborgását, tisztázni a mindennapok alatt összegyűlt káoszt a fejünkben.

A hatha jóga célja a szellemi és testi jóllét, a lelki, mentális, és testi egészség megvalósítása.

 

Szeretettel várunk hatha jóga óráinkon, ha…

  • azt érzed testednek és lelkednek szüksége lenne több stabilitásra, vagy megújulásra.
  • elhatároztad, hogy változtatsz, és tudatosan, odafigyelve tested jelzéseire fogod élni az életedet.
  • bármilyen fizikai vagy lelki problémád van.
  • csak pusztán az egész testre (és lélekre) koncentrált testmozgásra vágysz.

 

hatha jóga