↑ Return to Óratípusok

Hot Jóga

 órarend

Mitől „hot” és az mit is jelent?

A termet infrasugárzó panelekkel 34 C°-osra fűtjük.  Az infrasugárzás nem a bőr felszinét melegíti, hanem eljut a mélyebb szövetrétegekhez, és ott fejti ki terápiás hatását, segít beindítani a méreganyagok távozását a bőröd mélyebb rétegeiből.  Nézd meg milyen puha lesz a bőröd az óra végén!

Fokozódik a vérellátás, az anyagcsere, erősödik az immunrendszer, gyorsulnak a húzódásos, gyulladásos, ízületi betegségek gyógyulási folyamatai, enyhülnek a krónikus felső légúti megbetegedések.

Nem keverednek a levegőben a különböző szennyező, allergén anyagok, baktériumok. Ezért allergiásoknak különösen ajánlott!

Ebben a melegben könnyebben nyúlnak az izmok, kisebb a sérülésveszély, intenzív a méregtelenítés, könnyebb átlépni a határaidat.

Mi történik az órán?

Az órát bemelegítéssel, majd egy rövid légzőgyakorlattal kezdjük, hogy ne csak testileg, hanem szellemileg és lelkileg is „megérkezz”.

Minden ászanát 10 légzésig tartunk; az oktató megmutatja a gyakorlatot, majd segít a helyes kivitelezésben.

Ez egy intenzív óra, ászanákkal és sok rávezető, erősítő gyakorlattal. Egyetlen „mellékhatása”, hogy hamar meglátszik az eredmény.

Ne tartson vissza, ha kezdő vagy, hamar bele fogsz jönni és garantáltan lesznek sikerélményeid!

Az órát rövid relaxáicióval zárjuk, hogy mikor kimész a teremből a légzésed és a testhőmérsékleted is normalizálódjon.

Hogy készülj?

Az óra előtti napokban és az óra napján igyál sok sok vizet, ha elve keveset iszol akkor azt már az órán nem fogok tudni pótolni!

Amire szükséged lesz:

  • 1 nagy törülköző, amit a szőnyegedre terítesz
  • 1 kis törülköző, amibe törülközöl
  • víz, amit iszol
  • laza, kényelmes ruha

Matracot, papucsot biztosítunk.

 Kinek nem ajánlott?

A (hot) jóga mindenkinek ajánlott kivéve:

  • ha lázas vagy – betegség esetén kérünk, hogy a teljesen gyógyultan gyere újra gyakorolni a saját és mások egészsége érdekében
  • ha kismama vagy – a gyakorlás előtt kérd ki az orvosod véleményét
  • ha más krónikus betegségben szenvedsz (pl. szív – és érrendszeri betegségek) – mindenképp konzultálj az orvosoddal a gyakorlást megelőzően
  • menstruáció alatt csak fokozott odafigyeléssel lehet jógázni, a fordított, csavaró, erőteljes gyakorlatokat érdemes mellőzni, mert ez hatással lehet a menstruáció normál menetére.

hot jóga